Katalog

ACE Stoßdämpfer GmbH

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

31.05.2023 01:05

ACE'den kişiselleştirilebilir sönümlemeye sahip yenilikçi e-scooter: scuddy Premium V2

Mühendisler Tim Ascheberg ve Jörn Jacobi ve ekibi scuddy elektrikli scooter'ların başarı öyküsünü sürdürüyor. Yapılan birçok geliştirme sayesinde scuddy Premium tipinin ikinci neslinin pazara sunulması iyi gidiyor. Bunun başlıca nedeni, iki tekerlekli ön aksa sahip yenilikçi aracın artan esnekliği, sürüş performansı ve ergonomisidir. Yenilik, sönümleme açısından da daha da özelleştirilebilir hale geldi. Tasarımcılar bunu bir kez daha ACE'nin bileşenleriyle gerçekleştirdiler.

Scuddy'nin mucitleri 2012 yılında ilk üç tekerlekli e-scooter'larını sunduklarında, bu araç zaten yol onayına sahip yüksek kaliteli bir araç olarak tasarlanmış, hızla hayata geçirilmiş ve kısa sürede başarıya ulaşmıştı. Kiel'li şirket, scuddy Premium V2 ile performans, konfor ve değişkenlik açısından yeni standartlar belirleyen bir halefi piyasaya sürüyor. Bu ilerlemelerin temelinde, giderek daha fazla insanın sadece kentsel alanlarda değil, kendileri için de bir e-scooter'ın avantajlarını keşfetme eğilimi yatıyor. Scuddy'nin benzersiz satış noktası, bir mopedin sürüş performansını, e-scooter'ın tüm versiyonlarda bir içecek kasası boyutuna katlanmasını sağlayan bir katlama mekanizması ile birleştirmesidir. Kompakt katlanabilir boyutu sayesinde bir scuddy, örneğin Deutsche Bahn'da bagaj olarak ücretsiz olarak taşınabilir. Ayrıca şehir merkezlerinde park yeri aramaya da gerek kalmıyor. Katlanabilir tasarım pratikte başka kullanım alanlarının da önünü açmıştır. "Bu arada scuddy'leri kamp alanlarında da sık sık görüyorsunuz. Bunun nedeni de en geç covid pandemisinden bu yana karavanların artan popülaritesi ve çok sayıda seyahat eden best ager. Gençler sürüş keyfinden heyecan duyarken, yaşlılar da esnek mobilite biçimini ve bunun sonucunda tatil konforundaki artışı takdir ediyor," diye açıklıyor scuddy'nin teknik direktörü Jörn Jacobi. Jacobi, aracın farklı kullanıcı gruplarının bireysel talepleri için her biri donanıma bağlı olarak maksimum 29 kg ağırlığında beş farklı versiyonunun mevcut olduğunu belirtiyor. Jörn Jacobi, ister ayakta sportif bir sürüş ister oturma pozisyonunda konforlu bir sürüş olsun, scuddy'nin sürüş ihtiyaçlarına uyum sağladığını söylüyor.




başından beri ACE sönümleme çözümleri üzerineinşa edildi Tüm versiyonlarda 62 x 53 x 42 cm boyutlarına katlanabilen e-scooter, standart prizlerde şarj edilebilen bir bataryaya sahip. Konfigürasyon ve sürüş tarzına bağlı olarak 70 km'ye kadar menzil sağlıyor. Maksimum hızlar 15 km/s ile 45 km/s arasında değişiyor. Özel onay ile hastalar için tekerlekli sandalye olarak da uygun olan 15 km/s modeli için Almanya'da kask zorunluluğu yoktur ve 15 yaşından itibaren ehliyet olmadan her yerde sürülebilir. 20 km/s ve 25 km/s versiyonları moped kategorisine girer, ancak ilki kasksız sürülebilir. Her ikisi de 15 yaşından itibaren moped test sertifikası ile sürülebilir, ancak 01.04.1965 tarihinden önce doğmadıysanız, bu durumda test sertifikası olmadan sürebilirsiniz. Diğer modeller olan 35 km/s ve 45 km/s için sürücülerin AM ehliyetine sahip olmaları gerekmektedir.

Bu ehliyet 16 yaşından itibaren alınabilir ve B ehliyeti gibi tüm yaygın ehliyetlerin bir parçasıdır. Tüm modeller, 80 kg'lık bir sürücü ile yapılan testlerde yüzde 30'luk bir tırmanma kabiliyetini kanıtlamıştır. Emisyonsuz taşıma için maksimum 125 kg yüke izin verilmektedir. Scuddy ön akstaki karakteristik iki tekerlek, oyma kayağa benzer bir viraj hissi yaratır ve sürüş keyfi sağlar. Bunun 45 km/s'ye kadar ve mümkün olduğunca çok yol yüzeyinde de geçerli olmasını sağlamak için şirket kurucuları en başından beri ACE Stoßdämpfer GmbH'nin sönümleme çözümlerine güvenmiştir. "ACE'deki mühendislik ekibi 2012'den bu yana bize karşı her zaman duyarlı oldu ve çözümlerimizi iyileştirmek için scuddy geliştirmelerine sönümleme teknolojisi fikirleriyle katkıda bulundu. ACE'nin ayrıca sapma kinematiği olmadan ve dolayısıyla minimum yer kaplayan sönümleyiciler sağlayabilmesi gerçek bir avantaj" diyor tasarımcı Sebastian Vetter işbirliği hakkında. Bu nedenle, ortaklığın başlangıcında, yapısal sönümleyiciler ACE'nin boyutlandırılmış SLAB sönümleme plakaları ile desteklendi. Kalite, seçim ve esneklik konusundaki iyi deneyimler nedeniyle, işbirliği scuddy Premium V2 ile bir sonraki tura geçti. Yenilikleri arasında aracın daha sezgisel bir şekilde katlanması da yer alıyor. Aynı zamanda, oynamasız katlama mekanizması kullanıcıların ellerinde daha fazla araç olmasını sağlıyor.




Konfor da daha bireysel bir amortisör seçimi ile artırılmıştır.Farklı ağırlık sınıfları içinfarklı amortisörler "Bu biraz kayak yapmaya benziyor. Orada bağlama, sürücünün ağırlığına bağlı olarak farklı şekilde ayarlanır. Ve çukurlar, kökler veya rögar kapakları gibi tümseklerin üzerinden geçerken vücut ağırlığının da farklı sönümleme gerektirdiği açıktır" diyen Jörn Jacobi, bireyselleştirilmiş sönümlemenin gerekliliği hakkında bir fikir veriyor. ACE'nin şartnamesinde üç farklı sönümleme sistemine ihtiyaç duyulduğu belirtiliyordu. Biri 80 kg'a kadar olan ağırlık sınıfı için, diğeri 80 kg ile 110 kg arasındaki ağırlık sınıfı için ve diğeri de 110 kg'dan daha ağır olan müşteriler içindi. Ortaklar birlikte ACE'nin tasarım yazılımını kullanarak farklı yapısal damperlerin her üç sınıf için de en uygun olduğunu belirlediler. Seçilen temel tipler TR64-41H-OS, TR68-37H-OS ve TR79-42H-OS idi. Geçmişte olduğu gibi ACE, test aşamaları için ücretsiz numuneler sağladı ve Langenfeld deposundaki yüksek kullanılabilirlik sayesinde bunları hemen teslim edebildi. Testler sırasında ve sonrasında, tasarımcılar mümkün olan en yüksek sürüş konforu için her durumda salıncak koluna TUBUS adı verilen bileşenleri entegre etti. Önceki modelden farklı olarak bu, tandem bir tasarım olarak yapılmadı. Tamamı ko-polyester elastomerden yapılan yapısal amortisörlerin en küçüğü 25 Nm/strok değerine sahipken, ortadaki 66,5 Nm/strok ve en büyüğü 81,5 Nm/strok değerine sahiptir. Bir milyondan fazla strokluk hizmet ömrüyle TUBUS, bakım gerektirmeyen elemanların ek bir uç durdurma gerektirmediği gerçek sık sürücüler tarafından da kullanılabilir. İşlerini -40 °C ila 90 °C arasındaki sıcaklık aralıklarında güvenilir bir şekilde yapmaları, e-makaraları geleceğe daha uygun hale getiriyor. Tasarımcılar için montajın kolay olması da aynı derecede önemliydi. TR-H serisinin radyal yükü özellikle yumuşak bir yavaşlama sağlar.

"H", diğer radyal sönümlemeli TUBUS'lara kıyasla istenen yüksek enerji emilimini sağlayan daha sert bir malzeme karışımı anlamına gelmektedir. İlk test sürücüleri, "sürüş deneyiminden rad" gibi ünlemlerle alıntılandı ve başarılı scuddy modelinin daha da geliştirilmesinin değerli olduğunu düşünüyorlar. Pazarlama ve halkla ilişkilerden sorumlu şirket kurucusu Tim Ascheberg de scuddy'nin hissiyatının geliştiğine ve ekibin scuddy'nin ötesinde kullanılabilecek güç elektronikleri tasarlamayı ve bunları pazar olgunluğuna getirmeyi başardığına dikkat çekiyor. Bunun e-scooter üreticileri için bir OEM ürünü olarak mevcut olması, Kiel ekibinin yüksek kalitesinin yanı sıra çok yönlülüğünün ve egemenliğinin de kanıtıdır.

Katlanabilir araçlarının konsepti o kadar benzersiz ki, sofistike tahrik teknolojisi diğer pazar katılımcılarına da sunulabilir. Sönümleme teknolojisi hakkında Tim Ascheberg, kalite ve sunulan ürün çeşitliliği açısından ACE'den çok memnun olduklarını söylüyor.

Bunun en önemli nedeni, bireysel isteklerin artık daha hedefe yönelik bir şekilde yerine getirilebilmesi ve sürüş konforunun müşteriler tarafından çok önemsenmesi.

Daha fazla haber

İsviçre Bilim Merkezi Technorama'da 500 deney istasyonu ziyaretçilere doğa ve tekno...

Spor bilimciler de tasarımlarında hidrolik makine elemanlarını kullanmaktadır. Özellikle de...

Biontech/Pfizer'den COVID-19'a karşı mRNA aşısının taşınması gerçek bir lojistik zorluktur...

ACE Stoßdämpfer GmbH, boyutlandırma yazılımının yanı sıra CAD verileri ve simülas...

ACE Stoßdämpfer GmbH artık tasarım mühendislerine sadece konfigürasyon ve he...

Film yıldızları için dublörler neyse, pahalı film kamerası sistemleri için de TUBUS yapısal dampe...