Katalog

ACE Stoßdämpfer GmbH

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

05.05.2023 01:05

ACE bileşenleri, sac metal şekillendirme prosesinde taşıma sırasında işlenmemiş parça tutucularını destekler

Sac metal boşlukların taşınması: ACE endüstriyel gazlı çekiş yayları boşluk tutucuları rahatlatır

Yük taşıma cihazlarının yardımıyla, otomatik prosesler için sac metal boşluklarının güvenli, nazik bir şekilde kaldırılması ve taşınması sürdürülebilir hale getirilebilir. Her yüzde daha az sac metal atığı, şekillendirme ve kesme sırasında 1 milyon Euro'ya kadar tasarruf sağlayabilir. Otomotiv endüstrisi için yeni bir işlenmemiş parça tutucu tasarımında güvenliği artırmak amacıyla, iki tanınmış orta ölçekli tedarikçi güçlerini birleştirdi.


Metal işleme endüstrisinde, sistem tedarikçileri sac metal işlemede aletsiz kesim sunmayı başarmıştır. Bu amaçla lazerler, sürekli çalışan çelik veya alüminyum bobinleri doğrudan kesiyor. Bu da pres atölyesinde karlılığı artırıyor. Örneğin, CNC programlama sayesinde, yüzde 10'a varan eşzamanlı malzeme tasarrufu ile yüksek derecede esneklik elde edilebilir. Ayrıca 40 ton ağırlığa kadar çıkabilen kesici takımların taşınması, depolanması ve bakımı için harcanan tüm çaba ortadan kalkıyor. Tedarikçiler artık daha küçük salonlarda ve pres atölyelerinde bile boş üretimi mümkün kılan kolayca kurulabilir sistemler sunuyor. Geleneksel, takım tabanlı üretim süreçleriyle karşılaştırıldığında, bu durum yüksek tasarruf sağlamaktadır.


Sac metal şekillendirme için özel makineler

Üretim sürecinde bu avantajları boşa çıkarmamak için metal işleme şirketleri, yüksek kalitede özel çözümleri hızlı ve güvenilir bir şekilde sunabilen uzmanlaşmış ortaklarla işbirliği yapmaktadır. Bu şirketlerden biri, her şeyin ağır yüklerin kaldırılması ve taşınması etrafında döndüğü Nordgreif GmbH'dir. Bu uygulamanın da gösterdiği gibi, Hamburg yakınlarındaki Schenefeld'deki merkezde deneyimli mühendisler ve özelleştirilmiş tasarımlar olmadan 30 yıllık başarı öyküsü düşünülemezdi. Çözüm yelpazesi maşaları, tutucuları, traversleri ve mekanik, elektrikli veya hidrolik tahrikli döndürme cihazlarını içermektedir.

Otomotiv endüstrisinde artan otomasyon, yük taşıma alanında da yeni çözümler gerektirmektedir. Bu, sac metal boşluklarının önce bir bobinden delindiği ve ardından özel paletler üzerine istiflendiği devam eden üretim süreçlerinde verimliliğin ve hızın artmasına yol açmaktadır. Bu paletler daha sonra bir işlenmemiş parça tutucu ile preslere taşınır, burada tekrar ayrılır ve basınç altında istenen şekle getirilir. Yağlı işlenmemiş parçaların taşınması sırasında yüzeyin pürüzsüz olması, kavrama çözümü için özel bir gerekliliktir. Bu nedenle Nordgreif çözümleri özel bir tutma tertibatı ile donatılmıştır: Bu, işlenmemiş parça yığınını çok sıkı bir şekilde bir arada tutar ve güvenli taşıma her zaman garanti edilir.


10 tonluk özel makine için endüstriyel gazlı amortisörler aranıyor

Son müşteriye sorunsuz üretim sağlamak için Nordgreif, her türlü sönümleme çözümleri konusunda uluslararası üne sahip ACE Stoßdämpfer GmbH ile işbirliği yapmaktadır. Uzun süredir devam eden işbirliği başarılıdır çünkü her iki şirket de projelere benzer şekilde yaklaşmaktadır: Yüksek kaliteli, geniş bir ürün yelpazesine dayanarak, özelleştirilmiş çözümler geliştirebiliyor ve gerektiğinde uzmanlıkları sayesinde yeni ürünler tasarlayabiliyorlar. Mevcut nesil boş tutucular da böyle bir örnek. Görev, yüksekliği ayarlanabilen bir tablayı üst uç konumuna kaldırırken kuvvet desteği sağlamaktı. Tabla bir makaslı kaldırma ve bir basamak mekanizması ile donatılmıştır ve işlenmemiş parça yığınlarını sabitlemekten sorumludur. Boşlukların kaymasını ve en kötü durumda aşağı düşmesini önler. Bu sadece iş süreçlerini kesintiye uğratmakla kalmaz, aynı zamanda hassas sac metal boşluklarında pahalı hasarlara neden olur. 2.000 kg'lık tablaya 8.000 kg'a kadar işlenmemiş parça yüklenebilir. Yükü güvenli bir şekilde sabitlemek için Nordgreif'in çözümlerinden biri, tutucu yerleştirildikten sonra tablayı yatay olarak düzenlenmiş dört güçlü gazlı çekiş yayı kullanarak kaldırmak ve boşlukları serbest bırakmaktı. İşlenmemiş parça tutucuyu kaldırırken, işlenmemiş parçaların sabitlenmesi için kurulum tablasını hızlı ve kontrollü bir şekilde aşağı doğru hareket ettirmek mümkün olmalıdır. Bu işlemleri mümkün olan en iyi şekilde desteklemek için ACE'deki uzmanların çeşitli zorlukların üstesinden gelmesi gerekiyordu. Sekiz tonluk maksimum işlenmemiş parça yüküyle, seçilecek gazlı amortisörler bir yandan, insan kas gücünü desteklemek amacıyla kontrollü tutma, kaldırma veya indirmeye olanak sağladıkları kaputlar, kapaklar ve kapaklarda bulunan piyasada mevcut modellerden daha güçlü olmalıdır. Öte yandan, masanın tam olarak istenen hareketine ve hızına izin vermeleri için hassas bir şekilde ayarlanabilir olmalıdırlar. Bir başka gereklilik: ACE çoğu çözüm için çevrimiçi bir hesaplama programı sunsa da, bunun yardımıyla doğru gazlı amortisör beş basit adımda tasarlanıp tedarik edilse de, makaralar ve indirme sırasındaki ağırlık gibi dikkate alınması gereken faktörler nedeniyle bu uygulamada uygun modellerin bu tür hızlı ve hassas bir şekilde belirlenmesi söz konusu değildi.

ACE'nin valf teknolojisi çözüm olduğunu kanıtladı

Bu gereksinimlerin toplamı ACE'ye sadece ürünlerinin kalitesini değil aynı zamanda servis ekibinin kalitesini de gösterme fırsatı verdi. Öncelikle ACE, maksimum 1.200 N çekiş kuvvetine sahip GZ-28-600-DD-1200N tipi dört adet endüstriyel gazlı çekiş yayı tedarik etti. Nordgreif'teki tasarım ekibi tarafından bu istenmiş olsa da, pratikte bunun ne masanın gerektiği gibi indirilmesini tetikleyebildiği ne de kaldırma sırasında istenen rahatlamanın sağlanabildiği ortaya çıktı. Gazlı yaylar çekme kuvvetlerine göre aşırı büyüktü. Bu nedenle ACE'nin bölgedeki teknik satışlardan sorumlu uzmanı Kai Boelingen, Nordgreif'teki ekiple birlikte "bir şeyleri hissetmek" olarak tanımladığı bir test aşamasına girmek için Schenefeld'e gitti. Bu süreçte teknisyenler, harici bir enerji kaynağı olmadan çalışan bu güç destek çözümlerinin özel bir özelliğinden yararlandılar. Çekiş güçleri daha sonra bir valf aracılığıyla sürekli olarak istenen değere düşürülebiliyor. Azotu dikkatlice boşalttıktan sonra, her biri 800 N'de, konstrüksiyonun her iki tarafında yan yana yerleştirilen bileşenlerin kuvvetlerinin, tablanın aşağıya doğru hızlı ama kontrollü bir şekilde hareket edebileceği şekilde uygun seçildiği ortaya çıktı. Aynı zamanda, kaldırma işlemi sırasında, 3.200 N'luk birleşik kuvvetler sayesinde tutucunun ölü ağırlığı önemli ölçüde azaltılır, böylece üst uç konumuna hareket istenildiği gibi gerçekleşir.

Bu güçlü makine elemanlarının avantajlarından daha fazla tasarımcının yararlanmasını sağlamak için, geniş bir aksesuar ve bağlantı parçası yelpazesine ek olarak, talep üzerine ACE'den özel versiyonlar da temin edilebilir. Ayrıca, tıp ve gıda teknolojisi gibi katı hijyen kurallarına sahip uygulamalar için, özel yağlarla doldurulmuş ve paslanmaz çelik tasarımın yanı sıra uç konum sönümlemeli olarak tedarik edilebilen varyantlar da mevcuttur. Ortam koşullarının gerektirmesi halinde ACE, izin verilen sıcaklık aralığını -20 °C'den 80 °C'ye kadar daha da genişletebilmektedir. Ancak bu tür bir adaptasyon, Nordgreif'teki yeni nesil boş tutucuların başarısı için bir kriter değildi. Ayrıca ACE'nin her taşıma sürecinde güvenilir bir şekilde çalışan endüstriyel gazlı çekiş yaylarının hassas bir şekilde ayarlanmış kuvvetleri sayesinde, son müşterilerdeki otomatik iş süreçleri, bazen yağlı yüzeylere rağmen sorunsuzdur, böylece maliyetli ıskartalar çok azdır.

Daha fazla haber

İsviçre Bilim Merkezi Technorama'da 500 deney istasyonu ziyaretçilere doğa ve tekno...

Spor bilimciler de tasarımlarında hidrolik makine elemanlarını kullanmaktadır. Özellikle de...

Biontech/Pfizer'den COVID-19'a karşı mRNA aşısının taşınması gerçek bir lojistik zorluktur...

ACE Stoßdämpfer GmbH, boyutlandırma yazılımının yanı sıra CAD verileri ve simülas...

ACE Stoßdämpfer GmbH artık tasarım mühendislerine sadece konfigürasyon ve he...

Film yıldızları için dublörler neyse, pahalı film kamerası sistemleri için de TUBUS yapısal dampe...