Katalog

ACE Stoßdämpfer GmbH

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

22.12.2023 01:12

Güvenlik Amortisörleri

Acil Durdurma Uzmanları Film ve TV Galalarını Kutluyor

Her zamankinden daha hızlı takip çekimleri, her zamankinden daha yüksek çözünürlüklü görüntüler: yapım şirketleri ve yayıncıların stüdyolarında dijital film teknolojisinin ilerlemesiyle birlikte, ekipmanın kalitesi ve güvenliğine yönelik gereksinimler de artıyor. Vinç, dolly ve takip sistemlerinde pazar liderlerinden biri risk almıyor ve frenleme teknolojisinin bir parçası olarak hidrolik güvenlik amortisörlerine güveniyor.

'Her sette sağlam destek', film ve TV ekiplerinin teknik ekipmanı ve ilgili hizmetler konusunda uzmanlaşmış, dünya çapında faaliyet gösteren bir şirket olan Egripment'ın kalite vaadidir. Hollandalı stüdyo teknolojisi uzmanları, yüksek teknoloji ve satış sonrası hizmetlerin karışımını, dolly ve vinçlerinde ömür boyu garantiyle destekliyor. Bu nedenle Egripment'ın çözümlerinin birçok gösteri ve etkinlikte, hem iç hem de dış mekan setlerinde bulunması şaşırtıcı değildir. Örneğin şirket, açık hava, salon ve stüdyo gösterileri veya konserlerdeki film ve televizyon prodüksiyonları ve ayrıca Olimpiyat Oyunları da dahil olmak üzere spor etkinlikleri için programın önemli parçaları olan hem zemin hem de asılı yapılar için raylar ve ilgili uzaktan kumandalı dolly'ler tedarik etmektedir.

Hızlı ve Öfkeli

Kalite ve desteğe ek olarak, Egripment bir başka büyük artı daha sunar: Sektörde 40 yılı aşkın pratik çalışmaya dayanan mühendislik bilgisi. Bu bilgi birikimi,

sürekli daha yüksek bir profesyonel seviyede çalışan kameramanlar, ekipler, operatörler ve teknisyenlerle günlük temaslardan kaynaklanmaktadır. Egripment, saha deneyimiyle birlikte tasarım ve yeniliğe de büyük önem veriyor. Sürekli danışmanlıkla birlikte şirket, ürünlerin tüm film pazarlarının ihtiyaçlarına uygun olmasını sağlıyor. Sonuç olarak sofistike bir dizi Egripment vinç, dolly, uzaktan kamera kafası ve farklı takip sistemleri geliştirilmiştir.

Egripment'ın küresel satış müdürü Rick Velthof şöyle açıklıyor: "Müşterilerimiz yüksek kalitenin yanı sıra çözümlerimizden yüksek düzeyde güvenilirlik bekliyor ve biz de bunu örneğin ömür boyu garantiyle belgeliyoruz." Egripment'ın konstrüksiyonlarına getirilen gereksinimleri şu karşılaştırmayla açıklıyor: "Takip çekimlerini elektronik kontrollü durdurucularla sonlandırmak ve uzaktan kumandalı kamera dolly'sini lastik tamponlar kullanarak son konumlarda ray sistemi üzerinde sabitlemek çok uzun zaman önce hala mümkünken, bugün stüdyolardaki veya spor yayınlarındaki hızlar bu tür bir güvenlik unsuru için çok yüksek. Bir başka örnek de elde edilebilecek çözünürlük ki bu zaten 8K." Bu gibi yüksek teknik özellikler, mevcut stüdyo ve kayıt teknolojisinin kullanılmadan önce çok hassas bir şekilde kalibre edilmesini ve prodüksiyon boyunca aynı yüksek veri kalitesi seviyesinin korunmasını gerektiriyor. Rick Velthof: "Bu koşullar altında, yanlış kullanım veya ani bir elektrik kesintisi nedeniyle lastik tamponlara çarpan ve sonra geri sıçrayan bir kamera ve dolly'yi yeniden kalibre etmek için çok fazla zaman harcamak neredeyse hiçbir prodüksiyonun göze alabileceği bir şey değildir. Bu ikiliyi kontrol monitörleri ve ışıklandırma sistemi gibi diğer ekipmanlarla aynı hizaya getirmek münferit durumlarda üç güne kadar sürebilir."

Görsel alandaki bu tür kabul edilemez kesinti süreleri daha fazla güvenlik talebinin bir yönüdür, film teknolojisinin sesli kısmı ise bir diğer yönüdür çünkü birçok servo motorun ve özellikle de lastik tamponların frenleme hareketleri hiç de sessiz değildir ve ses mühendislerini çalışmaları sırasında rahatsız edebilir. Bununla birlikte, en büyük endişe, dolly ve kameranın pistin sonundaki bir kazada ciddi hasar görmesi halinde daha da maliyetli hasarı önlemektir. "Jenerik Ray Sistemimiz 80 kg ağırlığa kadar uzaktan kumandalı bir kamera sistemidir ve 40 cm'lik bir ray genişliği üzerinde maksimum 50 m'lik bir uzunluk boyunca maksimum 3 m/s hızla hareket eder ve ayrıca virajları da mümkün kılar. Böyle bir yolun sonunda gerçek bir kaza meydana gelirse, sadece kameraya verilen hasar 100.000 avronun üzerine çıkabilir" diyor Rick Velthof. Egripment ekibi sette bu tür bir kazadan kaçınmak için lineer teknoloji alanında güvenlik ürünleri pazarını yakından inceledi ve endüstriyel sönümleme teknolojisinde uzman olan Almanya Langenfeld'den ACE Stoßdämpfer GmbH'nin farkına vardı. Egripment'ın dikkatini bir yandan www.acecontrols.co.uk adresindeki çevrimiçi varlık ve geniş hareket kontrol çözümleri yelpazesi ile Hollandaca www.ace-ace.nl/ sitesi çekti. Öte yandan, ACE satış ekibinin Hollanda'daki kişisel varlığından da kaynaklanmaktadır.


Last Man Standing

60 yıl önce Detroit, Michigan, ABD yakınlarında kurulan ACE Controls Inc. endüstriyel amortisörlerin küresel olarak faaliyet gösteren bir geliştiricisi ve tedarikçisi olarak, sadece ayarlanabilir amortisörlerin mucidi ve hala mevcut teknoloji lideri değil, aynı zamanda 2016'dan beri Stabilus Group'un bir parçası olan bir kuruluştur. ACE Stoßdämpfer GmbH, Almanya merkezli Avrupa iştiraki, distribütörler ve ayrıca satış mühendislerinden oluşan bir ekiple pazarı kapsamaktadır. Bu özel durumda, daha önceki birçok uygulamada olduğu gibi, ACE'nin BeNeLux ülkelerindeki temsilcileri olarak Ralf Küppers ve Han Titulaer kelimenin tam anlamıyla en yakın kişilerdi. Egripment'tan Rick Velthof: "ACE'nin Hollanda ana sayfasından edindiğimiz iyi izlenime ek olarak, Ralf Küppers hızlı tepki verdi ve kısa sürede bizi ziyaret etmeye istekliydi, böylece inşaatı yerinde inceledi ve bize mükemmel şekilde uyan bir hidrolik sönümleme çözümü sundu."

Kuzey Hollanda'da, televizyon ve radyo istasyonuyla uluslararası üne sahip Hilversum'un hemen yakınında bulunan Nederhorst den Berg'de Ralf Küppers, Egripment teknisyenleri sayesinde çeşitli pist sistemleri ve dolly'lerin yanı sıra ağırlık, hız ve pist sistemlerinde gidilecek rota açısından bahsedilen temel verilerle de tanıştı. "Modern uzaktan kumandalı kameraların, örneğin yüzme yarışmalarında kullanıldığını görmüş bir sporsever olarak, Egripment'e lineer teknolojinin performansı ve buna bağlı olarak gereken yavaşlama performansı hakkında kabaca bir fikre sahip olarak gittim. Ancak pratikte, birçok TV kanalında, örneğin yarışma programlarında veya çok sayıda hızlı hareket eden insanın bulunduğu canlı yayınlarda veya konserler sırasında, çekiciler saatte 50 km'yi aşan hızlara ulaşıyor. Bu durum, acil durdurma durumunda her şeyin pürüzsüz ve gürültüsüz ve aynı zamanda gerçekten hızlı olması gerektiğini fark etmemi sağladı." Bu doğrultuda, ACE'nin www.acecontrols.co.uk/uk/sizing/safety-products/online-calculation.html adresindeki tasarım yazılımını kullandı, kütle, hız ve mesafeye ilişkin temel verileri girdi ve daha önce test amacıyla kurulan ray konstrüksiyonunun sonuna ikişer adet SCS33-25EU güvenlik amortisörünün deneme kurulumunu önerdi. Tamamen acil durdurma görevleri için tasarlanan ve 1.000 tam yük döngüsüne kadar hizmet ömrüne sahip olan bu hidrolik makine elemanları, doğrusal yapıları korumak için kelimenin tam anlamıyla ayakta kalan son adam olarak binlerce endüstriyel uygulamada güvenilir bir şekilde hizmet vermektedir. Ayrıca, kızaklar ve bunlara bağlı yapı parçaları gibi hassas bileşenler bir pistte hızlandırıldıklarında ve en kötü ihtimalle son konuma ulaştıklarında hemen ve geri tepme etkisi olmadan 0 km/s'ye yavaşlatılmaları gerektiğinde, bunlar için bir tür mekanik hava yastığı görevi görürler. Ralf Küppers, sayısız acil durumda niteliklerini zaten kanıtlamış olan ve dünyanın dört bir yanındaki portallara ve konveyör sistemlerine, işleme merkezlerine veya montaj makinelerine yabancı olmayan şirketinin güvenlik güçlerinin, film ve televizyon endüstrisinde prömiyer yaparken de yerlerini koruyacaklarından emindi.


Sessiz Film

Her biri 0,5 kg ağırlığında olan güvenlik elemanları, M33x1,5 ebadındaki kompakt tasarımları ve sürekli diş açmaları sayesinde yapıya hızlı bir şekilde entegre edilebilmekte ve koyu renkli, sertleştirilmiş çelik dış gövdeleriyle film seti cihazlarının antrasit renkli ortamında iyi görünmektedir. "Esnekliği artırmak ve bu acil durdurma çözümünü sahadaki müşteriye özgü koşullara daha da iyi uyarlamak için SCS33-25EU damperler Egripment'ta evrensel olarak ayarlanabilir sıkıştırma manşonlarına monte edilmiştir. Bu şekilde, hareketin sonunda arabaları nazikçe durdurma işlevini yerine getirirler ve ayrıca hasarı ve titreşimleri en aza indirirler. Bununla birlikte, evrensel olarak ayarlanabilen sıkıştırma manşonlarının özelliği, ray güzergahını belirlerken ara durdurucuları kolayca monte edebilmeniz ve prensipte sonsuz uzunluktaki rayların emniyete alınabilmesidir." diyor Ralf Küppers işbirliğinin ileriki seyri hakkında. 23,2 mm'lik bir strok ile kendinden ayarlı emniyet damperleri, bir dolly çarpışması durumunda strok başına 310 Nm'ye kadar düzenli bir enerji emilimi ile çalışır. Bu, acil durdurma durumunda belirtilen maksimum 80 kg kütle ve 3 m/s hareket hızı değerleriyle, geri tepme etkisi olmadan enerjinin yüzde 100'ünü tükettikleri ve ortaya çıkan ısıyı çelik dış gövde aracılığıyla çevreye yaydıkları anlamına gelir. Acil durdurmalar için açıklanan ana avantajlar sayesinde setteki modern film teknolojisinin gereklilikleri için daha güncel olan hidrolik damperler, daha önce kullanılan kauçuk tamponlara göre başka bir avantaj daha sunuyor: Ayrıca çarpma anında, yani hızlandırılmış kütleler bileşene çarptığında raylara daha az destek kuvveti uygularlar. ACE'nin çözümünün kurulmasından sonra Egripment'ta frenleme işlemi sırasında palet yapısının bükülmesine artık rastlanmadı. Rick Velthof'un etrafındaki ekip, hidrolik sönümleme teknolojisinin artan güvenliği ve ek olası kullanımları hakkında müşterilerden iyi geri bildirimler aldı. Sadece tam kamera hareketinde ve 0,5 m/s maksimum hızlarda gücünü göstermekle kalmıyor, aynı zamanda güvenlik amortisörlerinin sürünme hızında minimum 0,02 m/s'de stroku boyunca itilebilmesi ile hız aralığının diğer ucunda da ikna ediyor. Bu koşullar altında, amortisör temas eden kütlelere minimum direnç sağlar ve frenleme etkisi yoktur, böylece setteki ekip uzaktan kumandalı dolly'yi neredeyse ağır çekimde amortisörlere karşı hareket ettirebilir ve kamera hareketini son derece yumuşak ve çok sessiz bir şekilde sonlandırabilir. Günümüzün genellikle otomatikleştirilmiş teknolojisi ve stüdyodaki yüksek gürültü hassasiyeti göz önüne alındığında, bu, önceki nesil damperlere kıyasla bir başka avantajdır.





Daha fazla haber

İsviçre Bilim Merkezi Technorama'da 500 deney istasyonu ziyaretçilere doğa ve tekno...

Spor bilimciler de tasarımlarında hidrolik makine elemanlarını kullanmaktadır. Özellikle de...

Biontech/Pfizer'den COVID-19'a karşı mRNA aşısının taşınması gerçek bir lojistik zorluktur...

ACE Stoßdämpfer GmbH, boyutlandırma yazılımının yanı sıra CAD verileri ve simülas...

ACE Stoßdämpfer GmbH artık tasarım mühendislerine sadece konfigürasyon ve he...

Film yıldızları için dublörler neyse, pahalı film kamerası sistemleri için de TUBUS yapısal dampe...