ACE Stoßdämpfer GmbH
ACE Stoßdämpfer GmbH
15.11.2023 01:11
Tekerlekli sandalyelerin tasarımında iyileştirme için çok yer var. Segway temel alınarak geliştirilen tek akslı Hoss Mobility bunu kanıtlıyor. Aynı adı taşıyan Avusturyalı şirketin elektrikli tekerlekli sandalyesi manevra kabiliyetine sahip ve her türlü arazide kullanılabiliyor. Kurucu ve elektrik mühendisi Lukas Rigler liderliğindeki ekip, hareket kabiliyeti kısıtlı kişilere her türlü zeminde konfor sağlamak için ACE'nin yapısal damperlerini monte etti.
Segway'leri geleceğin tekerlekli sandalyelerinin temeli olarak kullanmak ilk başta paradoksal görünüyor. Sonuçta, engelli olmayan insanlar bile düşme veya kazalardan kaçınmak için eğlence aracını ilk kez kullanırken talimat alırlar. Etrafta dolaşmak için tekerlekli sandalye kullanan ve alışılmışın dışına çıkmak isteyen insanlar için güvenlik konusu daha da önemlidir. Tekerlekli sandalye fikrini daha çok tesadüfen ortaya atan Lukas Rigler'in ekibinin yeniliği özellikle bu insanlara yönelik: "Özel Segway'imden ayrıldığımda, alıcının bir tekerlekli sandalye kullanıcısı olduğunu görünce şaşırdım. Onu yeni bir tür tekerlekli sandalyeye dönüştürmek istiyordu. Tek akslı teknolojinin katma değerini ancak o zaman fark ettim." Tekerlekli sandalye sektöründe, Segway'in kullanımı ve sezgisel kullanımı gerçekten de devrim niteliğinde ve sadece Lukas Rigler gibi tasarımcılar için değil. Sürüş teknisyeni Dominik Lorenz ile birlikte mükemmelleştirdiği ve 200'den fazla kez teslim ettiği tasarım, ilk kez tekerlekli sandalyede otururken yerinde dönmeyi, tepede ve vadide sürmeyi ve hatta karlı araziden güvenli bir şekilde geçmeyi mümkün kılıyor - hepsi de kompakt boyutlarda. Piyasada bulunan modellerin küçük tekerleklerine kıyasla daha büyük tekerlekler de bir avantaj olduğunu kanıtlıyor. Bu durum, eski Segway'inin alıcısına dönüşümü gerçekleştirmesi ve Hoss Mobility'nin prototipini geliştirmesi için yardım ettiğinde ortaya çıktı. Tasarımcı, kendi kendini dengeleyen Segway tahrikinin tüm potansiyelinden yararlanmak için sıfırdan bir tekerlekli sandalye yarattı.
Zorluklar olarak hızlar ve uygun sönümleme
"Hoss" adını verdiği tekerlekli sandalyesinin özelliği ve sezgisel kullanımının anahtarı, tek akslı aracın kendini dinamik olarak dengeleme yeteneğidir. Lukas Rigler bunu açıklamak için en tanıdık sezgisel hareket aracı olan bedenlerimizle bir karşılaştırma yapıyor: "Bir kişi bacaklarını hareket ettirmeden öne doğru eğilirse burnunun üzerine düşer. Düşmeyi önlemek için beyin size o anda bir bacağınızı öne doğru hareket ettirmenizi söyler. Yani öne doğru eğilirseniz, her seferinde bir adım olmak üzere kaçınılmaz olarak ileriye doğru hareket edersiniz. Bizim atımız da aynı şeyi yapıyor ama bacakları yerine tekerlekleri var. Güçlü işlemciler ve elektrik motorları, aracımızdaki beyin ve kasların işlevini üstlenir. Hareket ve eğim sensörleri ise düşmeye karşı koruma sağlıyor." Bunlar sürüş davranışını sürekli olarak analiz etme görevini üstlenirken, bağımsız bir mekanik destek sistemi de tekerlekli sandalyeyi gerektiğinde ön ve arka tekerleklerle dengeliyor. Bir katlama mekanizması, sistem arızası durumunda hemen uzuyor ve Hoss'u durma noktasına getiriyor. Geleneksel bir elektrikli tekerlekli sandalye genellikle yaklaşık 6 km/saat hızla hareket ettirilebilirken, Hoss Mobility 15 km/saat hıza ulaşabilmektedir. Sürüş uzmanı Dominik Lorenz'e göre, hareket kabiliyeti kısıtlı insanlar sürüş keyfi söz konusu olduğunda mümkün olduğunca az kısıtlanmak isterler.
Ekibin karşılaştığı zorluklardan biri, Hoss Mobility'nin düz zeminde ulaşabileceği nispeten yüksek hızlardı. Uzun vadede bu, özellikle engebeli arazide sürücünün anatomisine çok fazla yük bindiriyor. Lukas Rigler de seri üretime yönelik geliştirme çalışmaları sırasında tasarımla ilgili bu görevle tesadüfen karşılaştı ve şunları söyledi: "İlginç bir şekilde, araştırma sırasında, örneğin ticari fuar stantlarında, tekerlekli sandalyedeki neredeyse hiç kimse benimle daha iyi yastıklama konusunu gündeme getirmedi. Daha çok tekerlekli sandalyelerin olduğu gibi olduğu ve onlara alışmak gerektiği izlenimi vardı. Ancak potansiyel bir müşteri ziyarete geldiğinde yastıklama konusunun farkına vardım. Beyefendinin, Angus MacGyver'ın kurcaladığı gibi görünen manuel olarak çalışan bir tekerlekli sandalyesi vardı ve kullanıcının kendi yaptığı önemli bir değişiklik de sönümlemeydi." Lukas Rigler bağımsız süspansiyonlar, amortisörler ve gazlı amortisörler üzerinde düşünürken, adam ona koltuğu bir bütün olarak bir sönümleme ve konfor alanına dönüştürme fikrini verdi. Bu zorluğun üstesinden gelmek için bir internet araştırmasına başladı.
Çözüm olarak ACE'den TUBUS şeklinde katı hal sönümleme
Gözleri hızla ACE Stoßdämpfer GmbH'ye takıldı. Geniş ürün yelpazesi ve iyi yapılandırılmış www.ace-ace.de web sitesi ikna ediciydi. Buna ek olarak, Avusturya'da kendi satış yapısının bulunması ilk teması daha da kolaylaştırdı. Sahadaki işbirliği, hedef odaklı olduğu kadar karmaşık olmadığını da kanıtladı. Tasarım mühendisi hidrolik bileşenlerle pratik bir çözüm düşünmüş olsa da, ACE Stoßdämpfer GmbH'nin sorumlu satış mühendisi Hans-Jürgen Greindl, kendi araştırması ve çok daha uygun maliyetli bir alternatif önerisiyle onu şaşırttı. "ACE'deki bağlantım, koltuğu yastıklamak için akıllı bir seçim olarak katı hal damperlerini önerdi. Aklındaki ACE yapısal damperler kire karşı daha az hassas, kılavuzları veya diğer hassas parçaları yok ve bu nedenle neredeyse tahrip edilemez. Birkaç yol testinden sonra ikna oldum" diye hatırlıyor Lukas Rigler. ACE'deki uzmanlar için, tüp benzeri şekilleri nedeniyle TUBUS olarak adlandırılan TUBUS'un görevlerini yerine getireceğine dair hiçbir şüphe yoktu ve bu sadece tasarımdan kaynaklanmıyordu. Rheinland'daki Langenfeld'li mühendisler başka bir uygulamadan edindikleri deneyime de güvenebiliyorlardı. TUBUS, farklı ağırlıktaki pilotlar için elektrikli scooterların sürüş özelliklerini başarılı bir şekilde optimize etmek için zaten kullanılmıştı. Bu özelleştirilmiş çözümlerde ACE'nin tasarım mühendisleri farklı ağırlık sınıfları için farklı yapısal damperler kullandı.
www.ace-ace.de/de/news/angepasste-daempfung-fuer-hochwertige-e-roller?filter=1:10:1
Hoss Mobility GmbH, 150'den fazla standart bireysel çözüm arasından ACE'nin TR ürün ailesini tercih etti. Bu, yumuşak yavaşlama ile karakterize edilir. Bu manevra kabiliyetine sahip tekerlekli sandalyelerin kompakt tasarımı, avantajlarından en iyi şekilde yararlanmak için çok önemlidir. TR tipleri, minimum toplam yüksekliğe sahip 12 ila 60 mm arasında maksimum strok için özel olarak geliştirilmiştir, bu sayede strok başına enerji emilimi 1,2 Nm ila 146 Nm arasında değişmektedir. Damperler 29 mm'den 100 mm'ye kadar çaplara sahip formatlarda mevcuttur. Bakım gerektirmeyen, montaja hazır bu elemanların tümü, sadece hafifçe ısınan ve bu nedenle tutarlı bir sönümleme sağlayan ko-polyester elastomerden yapılmıştır. Kauçuk damperler veya çelik yaylar gibi atalet kuvvetlerini yavaşlatan diğer bileşenlerle karşılaştırıldığında TUBUS, 1 milyondan fazla yük vuruşuna sahip hizmet ömrü ile etkileyicidir, bu da onları sürekli arazi çalışması için uygun hale getirir ve hatta teorik olarak bir nesil sürücüden diğerine miras için uygundur.
Bu uygulamada TR63-43 tipi modeller monte edilmiştir. İlk sayı bileşenin çapını, ikincisi ise maksimum stroku ifade eder. Bu tip 12,0 Nm/strok azaltabilir. Acil durumlar için 17,0 Nm/strok'a bile izin verilebilir. Devrim niteliğindeki tek eksenli tekerlekli sandalyeye monte edilmediklerinde, bu serinin TUBUS'ları doğrusal eksenlerde, takım yapımında ve takım tezgahlarında, hidrolik ve pnömatik cihazlarda, taşıma cihazlarında ve diğer uygulamalarda uç konum sönümlemesi olarak uygundur. Özel bir vida kullanılarak herhangi bir Hoss Mobility'nin koltuğunun altına hızlı ve kolay bir şekilde takılabildikleri için, birçok engelli insan şimdiden yaşam kalitelerinde önemli bir iyileşmeden yararlanmaktadır.
29.10.2024 02:10
Endüstriyel POWERISE®: Endüstriyel uygulamalar için güç ve kolaylıkİsviçre Bilim Merkezi Technorama'da 500 deney istasyonu ziyaretçilere doğa ve tekno...
23.08.2024 01:05
"Enerji gitmeli!" - Spor biliminde endüstriyel amortisörlerSpor bilimciler de tasarımlarında hidrolik makine elemanlarını kullanmaktadır. Özellikle de...
Biontech/Pfizer'den COVID-19'a karşı mRNA aşısının taşınması gerçek bir lojistik zorluktur...
ACE Stoßdämpfer GmbH, boyutlandırma yazılımının yanı sıra CAD verileri ve simülas...
05.06.2024 01:05
ACE endüstriyel amortisörleri dijital ikizler olarak sunuyorACE Stoßdämpfer GmbH artık tasarım mühendislerine sadece konfigürasyon ve he...