Katalog

ACE Stoßdämpfer GmbH

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

20.09.2023 00:09

COVID-19'a karşı adım adım: ACE'den bileşenler

metallatelier GmbH'nin üniversal tornavidasında

Korona salgını sırasında Metallatelier GmbH, standart bileşenler kullanarak farklı dezenfektan kap tiplerinin kapaklarının kısa sürede otomatik olarak vidalanması için özel bir makine küçük serisini optimize etmeyi başardı. ACE, makine elemanlarıyla bu gelişime katkıda bulundu.


İlk olarak, Metallatelier'in kurucusu David Fuchs ve ekibi 2006 yılında bir temizlik maddesi üreticisine şişelerin otomatik vidalanmasında şimdiye kadar bilinmeyen esneklik ve güvenilirlik için özel bir makine sağlamayı başardı. Böylece Evrensel Tornavida 1.0 doğmuş oldu. bu tasarımın, pompa püskürtme başlıklı olanlar da dahil olmak üzere çok çeşitli temizlik maddesi şişelerinin güvenli bir şekilde kapatılmasını otomatikleştiren benzersiz bir vidalı kapak montaj cihazına sahip olduğu söylentisi sektörde yayılmıştı. 2020'de yeni beta koronavirüs SARS-CoV-2 patlak verdiğinde ve dezenfektanlar yeterince hızlı üretilemediğinde, Bilgram Chemie şirketi metal atölyesine kısa sürede bir takip serisi sipariş edilip edilemeyeceğini sordu. 2006'da buluş, elleçlemeyi hızlandırmak ve işletme personelini rahatlatmakla ilgiliyken, 2020'de bir yandan üretim hızını artırmaya odaklanıldı. david Fuchs yeni gereksinimlerin bir kısmını şöyle açıklıyor: "Öte yandan, yeni müşterimiz üç özel makinede el dezenfeksiyonu ile öncelikle küçük şişeleri doldurmak istediğinden, tüm makineyi daha da değişken ve aynı zamanda yeni kapaklara ve bant yüksekliklerine daha hızlı uyarlanabilir hale getirmek gerekiyordu."


Yüksek teknolojili bileşenlerin kullanımıyla daha fazla performans

Bu hedeflere ulaşmak için yeni tasarım, selefinin temel çalışma prensibini kullanıyor: şişeler, vidalama mekanizmasının altında merkezi olarak etilen-propilen-dien (monomer) kauçuk (EPDM) ile kaplı iki sıkıştırma çenesi ile yerine sabitleniyor. Dört tutucu silindir kapağı kavrar ve tanımlanan torka ulaşılana kadar sıkıca vidalar. Küçük amortisörler sayesinde sadece pnömatik kızak frenlenmekle kalmaz, aynı zamanda kavrama mekanizmasının son konumu da damper konumu tarafından belirlenir ve makine böylece farklı boyutlardaki kapakları vidalamak için ayarlanır. Kural olarak, kızak son konuma hareket etmez, ancak alt tarafa yerleştirilen iki küçük amortisör tarafından önceden durdurulur. Üstteki küçük bir amortisör, taşıyıcının her seferinde son konumuna gitmek zorunda kalmamasını, ancak tutucu silindirler vidalı kapağın zaman kazandırıcı bir şekilde ileriye doğru taşınması için yeterince açık olduğunda durdurulmasını sağlar.

Diğer yeniliklere ek olarak, taşıyıcının son konumlarda frenlenmesi için yeni tasarımlar gerekliydi. Önceki modelde üst ve alt son konumlarda ACE'nin MC150EUMH tipi küçük amortisörleri kullanılırken, David Fuchs ve ekibi 2020 sisteminin sönümlemesini yeniden düşündü: "Üst son konumda kendinden ayarlı MC150EUMH tipi ile çalışmaya devam ederken, şimdi altta MC150EUM tipi iki hidrolik damper kullanıyoruz. Aradaki fark, üstteki damperin 8,6 kg ila 86 kg arasındaki daha büyük etkili kütleler için boyutlandırılmış olması, altta kullanılanların ise 0,9 kg ila 10 kg arasındaki kütle kuvvetleri için uygun olmasıdır. Simetrik olarak yerleştirilmiş damperler, yanlış çalıştırma, elektrik kesintisi veya diğer arızalar durumunda taşıyıcının zıplamaması ve kontrol edilmeden sıkışmaması gibi ek bir avantaj sunuyor" diyor metal atölyesi sahibi. İkinci tip damper üst kısımda da düşünülebilir. Ancak yer sorunu nedeniyle bir tarafta diğer tip kullanılıyor ve diğer taraf uç konum sensörü için boş bırakılıyor. Taşıyıcının tahriki David Fuchs tarafından açıklanan bir diğer temel unsurdur. Pnömatik ünitenin ne kadar hassas çalıştığına ve böylece üstteki küçük amortisöre tam olarak dik bir şekilde vurduğuna, böylece piston kolunun optimum şekilde yüklendiğine ve bu makine elemanının 25 milyon strokluk maksimum hizmet ömründen tam olarak yararlanabileceğine dikkat çekiyor. Hassas bir şekilde derecelendirilmiş sertlik aralıkları ve 20 Nm/strok enerji emilimi, sürekli çalışmada 34.000 Nm/saate kadar dağıtılabilmesini sağlayan diğer önemli değerlerdir; bu da amortisörlerin entegre sabit durdurucusuyla birlikte Universal Tornavida 2.0'ın tam yük altında döngüden döngüye çalıştırılabilmesini sağlar.


Daha fazla haber

ACE Stoßdämpfer GmbH makine elemanları yelpazesini genişletiyor ve yeni bir elektrome...

İsviçre Bilim Merkezi Technorama'da 500 deney istasyonu ziyaretçilere doğa ve tekno...

Spor bilimciler de tasarımlarında hidrolik makine elemanlarını kullanmaktadır. Özellikle de...

Biontech/Pfizer'den COVID-19'a karşı mRNA aşısının taşınması gerçek bir lojistik zorluktur...

ACE Stoßdämpfer GmbH, boyutlandırma yazılımının yanı sıra CAD verileri ve simülas...

ACE Stoßdämpfer GmbH artık tasarım mühendislerine sadece konfigürasyon ve he...